Контакти:

+38 (0552) 49-15-28
Херсон, пр. Ушакова, 16
 

НОВИНИ

День поля
4 червня 2021 р.

Звітує Генічеський район

30 березня на базі Генічеського РБК відбувся Огляд аматорського мистецтва району на підтвердження звання «народний (зразковий) аматорський колектив».
В Огляді взяли участь 14 аматорських колективів зі званням «народний» та «зразковий» та 2 претенденти на його отримання.
Народний естрадний оркестр «Генічеськ» РБК (кер. Р.Кадиров) показався на достатньому виконавському рівні. Репертуар різноманітний, від української до світової естради. Оркестр звучить інтонаційно чисто, присутня злагодженість та ансамбль між інструментами. Під супровід колективу були виконані вокальні твори. Солісти показали гарний рівень виконавської майстерності.
Зразковий духовий оркестр Рівненського сільського Будинку культури  представив обробки та аранжування керівника творчого колективу А.Желєзного, який адаптував репертуар під виконавські можливості дуже юних виконавців. Побажання керівникові урізноманітнити динаміку, яка була представлена майже на одному нюансі.
Любительське об’єднання «Ветеран» РБК (кер. М. Рябков), має 22 учасника (17 жінок та 5 чоловіків). Були представлені обробки українських народних пісень та авторських творів керівника. Після виконання пісень «Чорноморочка» та «Ішли воли у діброви» комісією були надані побажання: формувати музичну фразу, різноманітити динаміку, звернути увагу на звуковедення та підготовку октавного унісону. Наступні твори були виконанні на більш вищому рівні. Побажання керівникові: більш уважніше відноситись до обрання репертуару, враховуючи виконавські можливості та вікову категорію творчого колективу.
Зразковий фольклорний колектив «Пролісок» Фрунзенського СБК, (кер. К.Колбасова) представив сім календарно-обрядових пісень весняного циклу. В ансамблі беруть участь 11 дівчат, які під час виконання застосовують відповідні рухи та хороводи. Дотримана округла народна манера виконання, більш наближена до автентичного співу, але в деяких місцях, слід звернути увагу на звуковедення (legato) та будову музичної фрази.
Народний вокальний квартет «Крила» РБК (кер.В.Чорний), показав гарний рівень. Відчувається постійна систематична робота творчого колективу. Є динаміка, відповідний тембр, звуковедення та художнє виконання творів, потрібно звернути увагу на міміку, яка повинна бути відповідною до характеру вокальних творів.
Народний ансамбль народної пісні «Берегиня» Рівненського СБК (кер.О.Петров) – претендент на отримання звання, має хорошу подачу, звуковедення, чітку динаміку, манеру, володіє всіма видами ансамблю. Виходячи з загального змісту літературного тексту, виконавцями застосовується відповідна міміка та характер виконання. Позитивним є те, що керівник колективу робить обробки та аранжування українських народних пісень, застосовує свої власні твори та адаптує їх до виконавських можливостей свого колективу. Але слід звернути увагу на динамічну різноманітність при виконанні творів.
Народний фольклорний колектив «Горлиця» Фрунзенського СБК, (кер. К.Колбасова) має відповідний репертуар і наближене до автентичного виконання. Слід більше звернути увагу на динамічну різноманітність, виходячи з літературного та музичного текстів - позитиву, додаткового художнього застосування предметів побуту (бубон, рубель та ін.). Рекомендовано також залучати до участі в колективі більш молодих виконавців.
Народний ансамбль народної пісні «Берегиня» Новоолексіївського СБК (кер. О.Ульченко), працює в народній манері виконання, має дуже хороший виконавський потенційний матеріал, достойну солістку. Потрібно звернути увагу на розвиток динаміки, різноманітність виконання куплетів. В драматичних творах більш округла «а», «е». «Берегиня» має колектив-супутник «Веселі дівчата». Керівникові потрібно визначитись з манерою виконання, попрацювати з дівчатами над основами дихання, опорою.
Загальні побажання до всіх співочих колективів: більше уваги звертати на трактування творів, особливо динаміку, єдину позицію, манеру, застосовувати всі засоби художньої виразності, виходячи з літературного та музичного текстів.
На огляді аматорських колективів Генічеського району на підтвердження та присвоєння звання «зразковий» та «народний» було представлено 6 хореографічних колективів.
Народний ансамбль народного танцю «Елькен» Щасливцевського СБК (кер.А.Сеітвелієв) - рівень виконавської майстерності танцівників та постановча робота керівника були представлені дуже неоднозначно. Основна проблема, над вирішенням якої необхідно працювати керівникові – це відсутність методично грамотного виконання рухів українського народного танцю. Всі постановки, які були зроблені з використанням рухів українського танцю були виконані абсолютно методично безграмотно. Також музичний підбір був зроблений невдало для постановок саме в характері українського танцю. Виконавці – дорослі жінки, які зовсім не володіють танцювальною школою й не мають хореографічних навичок. Постановка танцю «Хидирлез» виконана на іншій лексиці, була абсолютно відмінною від всіх інших робіт. Виконавці володіли необхідною технікою, манерою, постановка відповідала законам драматургії й була виконана на належному рівні. Тому, на обговоренні, керівникові було запропоновано звернутися за методичною допомогою до фахівців з українського народного танцю й вивчити зі своїми танцівниками методично грамотне виконання всіх рухів.
Народний хореографічний колектив «Тандем» РБК (кер. Я.Малєєва), має належний рівень виконавської майстерності, сценічної культури, виконавці володіють школою і мають всі необхідні навички, номери відпрацьовані і виконувалися синхронно, що говорить про якісну репетиційну роботу керівника. Але після перегляду було запропоновано підкорегувати такі моменти: необхідно працювати над методично грамотним виконанням рухів українського танцю; звернути увагу на відповідність музичного матеріалу до лексики. Якщо пісня виконується у сучасній обробці, то відповідно й лексика в танці повинна мати сучасну інтерпретацію (тобто стилізацію); уважніше відноситися до підбору деталей в костюмі (головні убори, які були відсутні в окремих номерах, реквізит тощо); використовуючи підтримки в танцях, звертати увагу на якість їх виконання, розташування, стосовно глядача, їх сценічну естетику); є паузи в номерах, коли танцівники переміщуються по сцені й потім чекають початок наступної комбінації. Необхідно заповнити всі паузи; підбираючи репертуар, намагатися використовувати новий сучасний хореографічний матеріал, а не звертатися до застарілої хореографії, яка була яскравою та відомою багато років назад; у дитячих танцях необхідно урізноманітнити хореографію ігровими моментами, елементами змагання, а також використовувати музику, цікаву для дітей, яка відповідає їх віковим особливостям.
Народний ансамбль танцю кримських татар «Лале» Новоолексіїівського СБК (ке.І.Єчина) представив свою програму на якісному належному виконавському рівні, виконавці володіють необхідною школою, мають відчуття сценічної культури. Керівникові бажано ретельніше відноситися до вирішення сюжетної лінії. Є гарні ідеї в постановках, але не вирішені до кінця. Також необхідно попрацювати з манерою виконання у дівчат, звернути увагу на верхню частину корпусу, її пластичність, а також м?якість переведення рук з положення в положення.
Ансамбль кримськотатарського народного танцю «Сельсебіль» Генгірківського СК (кер.С.Ізмайлова) представив на огляді програму у виконанні чотирьох пар. Виконавці відпрацювали на достатньому рівні, мають необхідні уміння і навички, відповідні яскраві костюми, але керівникові бажано звернути увагу на такі моменти: при постановчій роботі використовувати будь-який сюжет або сюжетну лінію, щоб танець мав певну ідею і ніс в собі її вирішення, а не був танцем заради танцю; необхідно працювати над силою та манерою виконання з чоловічим складом ансамблю, не вистачає чітких, сильних, відточених рухів ніг і сильних із завершеними чіткими положеннями рухів рук. Попрацювати з дівчатами над манерою: погляд, роботу рук та корпусу.
Зразковий ансамбль танцю «Грація» Чонгарського СБК (кер.Е.Зелевська) показав низький й слабкий рівень виконавської майстерності. Танцівники не володіють необхідною сценічною культурою, не мають школи класичного танцю (постановка корпусу, витягнутість стоп, правильні позиції й положення рук, виворітні положення опорної стопи). Керівникові необхідно брати участь в обласних семінарах, конкурсах та інших заходах, які проводяться; працювати з дітьми над школою класичного танцю; уважніше відноситися до підбору музичного матеріалу і відповідності його до хореографічної лексики; займатися відпрацюванням методично грамотного виконання рухів.
Народний ансамбль танцю кримських татар «Далгалар» Новоолексіївського СБК (кер. С.Тохлу) показав якісний та належний рівень виконавської майстерності та сценічної культури. Танцівники володіють необхідними професійними навичками та уміннями, володіють технікою та трюковими елементами. Керівникові колективу необхідно попрацювати з жіночим складом ансамблю над манерою, положеннями рук та роботою корпусу, так як чоловічий склад ансамблю є сильнішим порівняно із жіночим.
Оглядова комісія вирішила винести клопотання перед колегією Департаменту культури, туризму та курортів облдержадміністрації
Підтвердити звання «народний» та «зразковий» наступним колективам:
- студії декоративного розпису «Чонгар-сад» Чонгарського СБК (кер. Надія Ліхачова);
- фольклорному колективу «Горлиця» Фрунзенського СБК (кер. Катерина Колбасова);
- фольклорному колективу «Пролісок» Фрунзенського СБК (кер. Катерина Колбасова);
- естрадному оркестру «Генічеськ» РБК (кер. Руслан Кадиров);
- ансамблю танцю кримських татар «Лале» Новоолексіївського СБК (кер. Ірина Єчина);
- любительському об’єднанню народної пісні РБК (кер. Микола Рябков);
- вокальному квартету «Крила» РБК (кер. В’ячеслав Чорний);
- ансамблю духових інструментів Рівненського СБК (кер. Анатолій Желєзний) ;
- ансамблю танцю кримських татар «Далгалар» Новоолексіївського БК (кер. Садих Тохлу);
- ансамблю барабанщиків «Атеш» Щасливцевського СБК (кер. Рамазан Куртбедінов);
- хореографічному колективу «Тандем» РБК (кер. Яна Малєєва);
- ансамблю народної пісні «Берегиня» Новоолексіївського СБК (кер. Ольга Ульченко);
За підсумками проведення обласного конкурсу театральних колективів «Театральна весна Херсонщини», який відбудеться у квітні, буде визначено питання щодо підтвердження звання
- драматичному колективу «Ренесанс» РБК;
Присвоїти звання:
- ансамблю народної пісні «Берегиня» Рівненського СБК (кер. Олександр Петров);
Залишити на повторний перегляд до жовтня поточного року:
- ансамбль танцю «Грація» Чонгарського СБК (кер. Ельнара Зелевська);
- ансамбль народного танцю «Елькен» Щасливцевського СБК (кер. Азіз Сеітвелієв);
- вокальний ансамбль «Вишиванка» Чонгарського СБК (кер. Галина Іпаті);
- естрадну студію «Тоніка» РБК (кер. Тетяна Мартинець).

Додати коментар

Plain text

  • HTML теґи не відображаються
  • Інтернет адреси і адреси електронної пошти автоматично перетворюються у лінки.
  • Рядки і параграфи переносяться автоматично.
Це захист від ботів.